Content

Vijf jaar OrangeCrest: Stefan en Wilbert over de golven van groei

Vijf jaar OrangeCrest: Stefan en Wilbert over de golven van groei

Wat begon als een idee tijdens een weekend in Madrid is nu vijf jaar later gegroeid tot een enthousiast team van meer dan 30 gedreven consultants. Stefan en Wilbert, de bezielers van deze bewust anders-dan-anders club, geven elkaar een dikke High Five terwijl ze terugblikken én vooruitkijken op een tot nu toe onvergetelijk avontuur.

 "We wisten vanaf het begin af aan welke kant we op wilden en hoe we daar moesten komen." - Wilbert

The other ones

“We wilden vooral geen standaard detacheringsbedrijf worden,” zegt Stefan. “Toen concurrenten ons na onze start boos opbelden, dacht ik bij mezelf: wij zijn met iets heel goeds bezig!” OrangeCrest heeft altijd vastgehouden aan het idee anders te zijn, maar niet roekeloos. "We hebben juist heel goed nagedacht over de visie en strategie. En ook over wat we niet doen," vult Wilbert aan. "We wisten vanaf het begin af aan welke kant we op wilden en hoe we daar moesten komen."

A monster wave

Toch voelde de opstart van OrangeCrest met tijden als het berijden van een gigantische ‘monster wave’. "Het voelde groots en overweldigend," herinnert Wilbert zich. Gelukkig bleek Rob al snel de stabiele basis die nodig was om deze golf te trotseren. “Dankzij hem konden we ons vanaf het begin focussen op waar we goed in zijn, namelijk op de markt inspelen.”

Het was wel even wennen aan elkaars manier van communiceren. “Je besteedt toch ineens veel tijd met elkaar in één ruimte. Je test het water, en soms ga je te ver." glimlacht Wilbert. Als een creatieve oplossing introduceerden ze een rode knop, een speelse manier om even een stapje terug te doen. "Nu hebben we die niet meer. Door de jaren heen leer je elkaar niet alleen zakelijk, maar ook persoonlijk veel beter kennen."

Our tribe is our vibe

Hoewel ze het niet altijd zomaar met elkaar eens zijn, delen Stefan en Wilbert een gemeenschappelijke visie op de cultuur van OrangeCrest: het moet bovenal een relaxte club zijn, waar mensen zich thuis voelen. De geboren en getogen Bredanaar en de rasechte Zeeuws-Vlaming brengen het bourgondische gevoel naar Rotterdam waar OrangeCrest is gevestigd. Met een allergie voor standaard witte koffiekopjes en afgezaagde ‘pizza-avonden’ vinden ze het belangrijk om te werken in een huiselijke omgeving met vooral goed eten én op z’n tijd een gezellig drankje. De surf vibe is overal door het clubhuis voelbaar. In elk hoekje vind je wel een knipoog naar het strand of de golven die ze als team dagelijks bedwingen. 

“Het blijft leuk om te zien dat nieuwe mensen aanhaken en de onderneming verder willen uitbouwen. Dat geeft energie." - Stefan

"In de eerste jaren hebben we veel focus gehad op het opbouwen van een basisteam," zegt Stefan. Bij vijf teamleden ontdekten ze een kantelpunt, waarna de groei natuurlijk volgde. "Het blijft leuk om te zien dat nieuwe mensen aanhaken en de onderneming verder willen uitbouwen. Dat geeft energie." voegt Stefan trots toe.

Go with the flow

Hoewel ze al lekker op koers zitten, zijn ze nog lang niet klaar. "Eén ding is zeker," zegt Stefan terwijl hij vooruitkijkt, "de ontspannen sfeer en unieke cultuur zullen behouden blijven, ook met een groter team.” Het moet als een familie aan blijven voelen, waarbij nieuwe gezichten naadloos in het OrangeCrest-verhaal passen. "Al is het wel fijn dat er meer mensen aanhaken," voegt Wilbert toe, "zodat we nog grotere projecten en partnerships kunnen aangaan zonder de essentie van wie we zijn te verliezen. "Wat staat er nog meer op de horizon? "De komende jaren staan vooral in het teken van het verbreden van de sectoren waarin we actief zijn. We willen onze vleugels verder uitspreiden, nieuwe uitdagingen aangaan en onontdekte golven berijden." Met die woorden sluiten Wilbert en Stefan niet alleen het interview — maar ook de afgelopen vijf jaar — af met een welverdiende High Five.

Terug

OrangeContent

More blogs

Hoe komen we van DMA bij de IC? Lean Six Sigma toegepast op een specifieke klantsituatie

Hoe komen we van DMA bij de IC? Lean Six Sigma toegepast op een specifieke klantsituatie

Hoe komen we van DMA bij de IC? Lean Six Sigma toegepast op een specifieke klantsituatie

Let’s read more!

Hoe komen we van DMA bij de IC? LeanSix Sigma toegepast op een specifieke klantsituatie

De Daily sleur

De Daily sleur

De Daily sleur

Let’s read more!

De Daily sleur, doorbreek de drie standaardvragen met een sprankeltje DevOps